niedziela, 31 października 2010

Do początkującego Anarchisty.

Miałem w głowie melodie do tych słów.
Nie wiem czy jest skończony.
Zastanawiałem się nad drugą częścią,
ale nie wymyśliłem jeszcze nic.
Napisany nie dziś:

"Anarchiście"

Rozwalcie znaki i zakazy,
Mandaty, ruzgi, baty, razy,
Ja jedno zadam Wam pytanie,
Gdy to zrobicie, cóż pozostanie?

Zabierzcie sądy i przepisy,
Urzędy dokumenty spisy,
Ja jedno zadam Wam pytanie,
Gdy to zrobicie cóż się ostanie?

Wyrzućcie sankcje ulgi prawa,
Niech zabrzmi jedna głośna wrzawa,
Niech chaos, siła wszystkim rządzi,
Ja za to pytam kto Was osądzi?

Nie mówię: władzy daj się spętać.
Nie mówię: ducha swego zatrać.
Ja krzyczę: nie daj się opętać!
I życia sobie nie daj spaprać!

6 komentarzy:

Monika Grzegorzewska pisze...

daje kopa.

Anonimowy pisze...

Capslokecr-pisze. Nie jestem specjalistą od wierszy,ale podoba on mi się. Tylko szkoda,że anarchiści lubią chodzić w glanach i czarnych ciuchach tak ,jak inni,ale porządni obywatele.:)

Anonimowy pisze...

Ale anarchizm ma wiele odmian ideowych.A jedna z nich głosi-wolność,dążenie do takiego ukształtowania człowieka,by był zdolny do samodecydowania,samorealizacji,miłości,braterstwa i życia w społeczeństwie bez przymusu,przemocy i ucisku państwowego.

Funatyk pisze...

Oczywiście.
Ale jest wiele "dzieci" (nawet dorosłych), które uważają, że całą władzę trzeba zlikwidować.
Nie jestem im bardzo przeciwny, bo też uważam, że to co mamy nie jest ani demokracją, ani dobrym systemem władzy, ale zwracam uwagę, by w chwilach gdy krzyczy się, że sejm nic nie robi, pomyśleć o innym systemie sprawowania władzy.

Anonimowy pisze...

Powiem ci tylko tyle - kompromitacja na całej linii. Nie mając pojęcia czym jest anarchizm ośmieszyłeś się tym grafomanskim wierszykiem. Żeby coś krytykować pierw trzeba mieć choćby minimalne pojęcie na dany temat. Ty pokazałeś ,że anarchizm/anarchistów znasz z telewizyjnej propagandy bądz z serialu 39 i pół lol. Poczytaj dzieciaczku co miał do przekazania Proudhon,Kropotkin,Bakunin,Malatesta,Emma Goldman czy z polski chociażby Rafał Górski (polecam lekture "Bez państwa - demokracja uczestnicząca w działaniu").
Jeżeli jesteś człowiekiem myślącym to będziesz się wstydził za ten wiersz.

Funatyk pisze...

Człowiek myślący lubi prowokować twórcze debaty.
Przedstaw się drogi anonimie.
Pochwal się swoją opinią.
Jestem otwarty na rozmowy.