piątek, 1 lutego 2008

(II) "I piątek Miesiąca"

Wkraczając w dalsze refleksje postanowiłem zrobić taką małą ściąge do Rachunku Sumienia...

"10 Przykazań "
Wersja: Very LIGHT
czyli takie minimum...
\/
'
I "Nie będziesz miał bogów cudzych przedemną..."
Zastanówmy się nad paroma faktami...
Kiedy ostatni raz dla zabawy używałem znaków i słów różnych sekt, pogańskich wierzeń, dzisiejszych "zboczeń Świata"...?
Kiedy dla wygody milczałem gdy obrażano mego Boga...?
.
II "Nie wymawiaj Imienia Boga Twego na daremnie..."
Czy zdażają mi się momenty że mówię:
-"O Jezu!"
-"O Boże!"
-" Matko Boska!"
-"Na rany Chrystusa!"
W sytuacjach Banalnych, mało ważnych? ^.- ??
.
III "Dzień Święty będziesz Święcić..."
-Czy w Święta (również NIEDZIELE) czuje że jest to dzień inny od pozostałych?
-Czy w TYM dniu spotykam się z Chrystusem w Najświętszym Sakramencie?
-A jeśli zdaży mi się, nie być na uczcie Eucharystycznej, to czy przynajmniej przyjmuje Jego słowo? Czy czytam Biblię?
.
IV "Czcij Ojca Swego i matkę Swą..."
-Czy moi Rodzice MOGĄ* być dumni ze mnie?
-Czy szanuje Ich w głębi duszy?
-Czy modle się za Nich?
Mogą* poniewarz zdarzają się tacy z chorymi ambicjami i nie jest to wina dziecka... Ale trza przemyśleć to pod kątem Czy ja na ich miejscu (z ich wartościami) byłym z siebie dumny.
.
V "Nie zabijaj..."
-Czy zabiłem Kogoś Fizycznie?
-Czy zabiłem Kogoś Emocjonalnie/Psychicznie/Duchowo/( na tle godności)?
.
VI "Nie cudzołóż..."
-Czy Gwałciłem/ Dozwalałem na to/ Podjudzałem?
-Czy Dopuściłem się/ nakłaniałem :
-do stosunków przedmałżeńskich?
-do zdrad?
.
VII "Nie Kradnij..."
-Czy Okradłem Kogoś?
Może po prostu "wziąłem bez zgody"/"wykorzystałem zapomnienie"/"zapomniałeś oddać" komuś jego:
..........-rzecz?
..........-zarobek?
..........-nagrody?
..........-uznanie?
^.-
.
VIII "Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu..."
-Czy zwalałem na kogoś wine?
-Czy chciałem komuś "dokopać" i mówiłem o nim źle?
.
IX "Nie pożądaj żony bliźniego swego..."
-Czy rozwaliłem cudze małżeństwo/rodzącą Miłość?
.
X "Nie pożądaj żadnej rzeczy bliźniego swego..."
-Czy w mym sercu zagościła zazdrość na tyle silna bym planował grzech?
.
.
.
.
.
To takie przykazania dla ludzi którzy dawno się nie spowiadali... ;]
Jeśli ktoś przeczytał i stwierdził "Jestem Święty" niech czeka do następnego piątku... xD

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

no to kaznodzieja nam rosnie? pozdrówka Staś-dk.

Anonimowy pisze...

Jeśli popatrzeć to z tej strony można by rzec, że jednak nie zdawałam sobie sprawy, że niektóre rzeczy zaliczają się do przykazań Bożych.. Może myślałam, że jednak można trochę naciągnąć i te sprawy się nie zaliczają.. albo w ogóle nie myślałam...
Pozdrowienia braciszku.

Anonimowy pisze...

Przyjemna wersja light dekalogu przyznaję.